Project Description

Λιπομέτρηση

Η ανάλυση της σύστασης σώματος πραγματοποείται με λιπομετρητή της Tanita MC-780 που στήρίζεται στη μέθοδο της βιοηλεκτρικής εμπέδησης (ΒΙΑ). Η αρχή της μεθόδου αυτής στηρίζεται στη μικρή αντίσταση στη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος που παρουσιάζει η άλιπη μάζα σώματος καθώς περιέχει μεγάλο ποσοστό νερού, το οποίο αποτελεί αγώγιμο στοιχείο, σε αντίθεση με τη λιπώδη μάζα που παρουσιάζει μεγάλη αντίσταση. Συνεπώς μέσω της συγκεκριμένης μεθόδου παίρνουμε πληροφορίες για το ποσοστό σωματικού λίπους, της μυΐκής μάζας, τη σύσταση του σώματος σε νερό και την οστική μάζα.

Τηλέφωνο

Τοποθεσία

Αποτελέσματα λιπομέτρησης:

  • Ποσοστό λίπους συνολικά αλλά και τμηματικά, δηλάδη σε κάθε χέρι, πόδι και κορμό
  • Μυΐκή μάζα, συνολικά και τμηματικά
  • Οστική μάζα, βάρος οστών σε κιλά
  • Σπλαχνικό λίπος, δηλαδή το λίπος που περιβάλλει τα ζωτικά όργανα στην περιοχή της κοιλιακής χώρας. Ένας δείκτης αρκετά σημαντικός, καθώς υψηλά επίπεδα σπλαχνικού λίπους συσχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων.
  • Βασικός μεταβολικός ρυθμός, είναι η ενέργεια που απαιτεί ο οργανισμός μας προκειμένου να πραγματοποιήσει τις βασικές του ζωτικές λειτουργίες.
  • Μεταβολική ηλικία. Τιμές υψηλότερες από την πραγματική ηλικία, είναι μια ένδειξη ότι ο μεταβολικός ρυθμός συστήνεται να βελτιωθεί. Η συστηματική άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή μπορούν να βελτιώσουν τη μεταβολική ηλικία.

  • Έλεγχος ενυδάτωσης, μέτρηση ενδοκυττάριου και εξωκυττάριου υγρού, δηλαδή το ποσοστό των σωματικών υγρών που βρίσκονται εντός και εκτός των κυττάρων. Η μέτρηση αυτή μας δίνει αποτελέσματα για σωστή ενυδάτωση, κατακράτηση υγρών αλλά και οιδήματα.

Πρωτόκολλο λιπομέτρησης:

  • Να μην έχουν καταναλωθεί φαΐ και υγρά (νερό, καφές, τσάϊ, αναψυκτικά κτλ.) για περίπου 3-4 ώρες πριν τη μέτρηση

  • Η έντονη φυσική δραστηριότητα θα πρέπει να αποφευχθεί για τουλάχιστον 12 ώρες πριν τη μέτρηση

  • Να μην έχει καταναλωθεί αλκοόλ για 24 ώρες πριν τη λιπομέτρηση

  • Αποφυγή καπνίσματος έως και 1-2 ώρες πριν τη μέτρηση

  • Οι γυναίκες να μην έχουν έμμηνο ρύση
  • Για λόγους ασφαλείας τη μέτρηση δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν εγκυμονούσες και άτομα που φέρουν βηματοδότη

Συχνές ερωτήσεις

Aπαντήσεις στις πιο συχνές σας ερωτήσεις.
Αν δεν βρείτε την απάντηση στο δικό σας ερώτημα, μην διστάσετε να επικοινωνήσετέ μαζί μου.

Αρχικά η απώλεια βάρους, καθώς όσο μικρότερο είναι ο σωματικό βάρος ενός ατόμου τόσες λιγότερες είναι και οι θερμίδες που χρειάζεται για να μπορέσει να συντηρηθεί. Η μυϊκή απώλεια συμβάλει στην επιβράδυνση του μεταβολισμού καθώς ο μυϊκός ιστός είναι μεταβολικά πιο ενεργός από τους άλλους ιστούς όπως είναι το λίπος. Επιπλέον δυσλειτουργίες του θυροειδούς αδένα όπως ο υποθυροειδισμός μπορεί να επιβραδύνουν τον μεταβολισμό. Συνεπώς ο έλεγχος της λειτουργίας του θυροειδούς αδένα είναι απαραίτητη.
Η διαφορά των ζωικών πρωτεϊνών από τις φυτικές πρωτεΐνες εντοπίζεται στα διαφορετικά αμινοξέα που περιέχουν. Οι ζωικές πρωτεΐνες περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα σε επαρκή ποσότητα έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατάλληλα από τον οργανισμό σε αντίθεση με τις φυτικές πρωτεΐνες, οι οποίες προσφέρουν κάποια από τα απαραίτητα αμινοξέα σε μικρότερες ποσότητες. Οι φυτικές πρωτεΐνες ωστόσο εάν συνδυαστούν σωστά προσφέρουν στον οργανισμό πρωτεΐνες ισάξιες με αυτές του κρέατος.
Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Υγείας, που κοινοποιήθηκε το 2016, διατυπώθηκε το εξής:. «Η χρησιμοποίηση των τεστ δυσανεξίας σε προγράμματα απώλειας βάρους δεν έχει καμία επιστημονική βάση, αφενός διότι τα τεστ τα οποία χρησιμοποιούνται δεν έχουν διαγνωστική αξία, αφετέρου διότι οι τροφικές δυσανεξίες δεν σχετίζονται με την απώλεια βάρους. Συνεπώς, τα τεστ αυτά δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σε διαιτολογικά κέντρα, ως εργαλεία τα οποία καθορίζουν τα προγράμματα απώλειας βάρους, αφενός διότι ουδέν αποτέλεσμα έχουν, αφετέρου διότι μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές διατροφικές ελλείψεις με τον αποκλεισμό τροφών, οι οποίες σύμφωνα με το τεστ μπορούν να προκαλέσουν τροφικές δυσανεξίες».
Το Plateau effect συμβαίνει όταν ένα άτομο εισέρχεται σε μια περίοδο όπου δεν υπάρχει βελτίωση ή μείωνεται η απόδοση στην προσπάθεια απώλειας βάρους με την πάροδο του χρόνου. Για την αντιμετώπιση του χρειάζεται να επανεκτιμηθούν οι διατροφικές συνήθειες, να αξιολογηθεί η φυσική δραστηριότητα, να τροποποιηθεί η σύσταση των γευμάτων σε μακροθρεπτικά είτε να αλλάξει η συχνότητα των γευμάτων.
Η αύξηση της μυϊκής μάζας μέσω ασκήσεων ενδυνάμωσης σε συνδυασμό με ένα κατάλληλο πρόγραμμα διατροφής το οποίο καλύπτει τις ανάγκες σε πρωτεΐνη μπορεί να βοηθήσει την αύξηση των καύσεων.
Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που υπάρχει στο σιτάρι, στη βρώμη, κριθάρι και σίκαλη και στα προϊόντα που φτιάχνονται από αυτά. Πέρα από τα άτομα που έχουν διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, δηλαδή που έχουν δυσανεξία στην γλουτένη, δεν υπάρχει επιστημονική βιβλιογραφία που να υποστηρίζει οφέλη μιας δίαιτας ελεύθερη σε γλουτένη σε άτομα που πάσχουν από κάποια άλλη πάθηση είτε στοχεύουν την απώλεια βάρους.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να έρθεις άμεσα σε επικοινωνία μαζί μου

Επικοινωνια